خانه انیمیشن ایران
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان
- نویسنده ضیا’الدین اسلامی کجیدی
- استاد راهنما کیامرز جوانمردی سیامک پناهی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
همزمان با توسعه همه جانبه هنر در جوامع امروزی واهمیت به تصویر کشاندن اهداف هنری یک جامعه,کشورهای مختلف دنیا به دنبال شناساندن هویت ملی و بومی وجهانی کردن فرهنگ و هنر برخواسته از آداب ورسوم وسنن ملی خود می باشند.در این راستا هنر انیمیشن که به عنوان یک زبان بین المللی دامنه مخاطبان بسیاری داردبه یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین هنرهای عصر حاضر تبدیل شده است. این هنر و این صنعت مهم امروزه در دنیا بسیاردرمیان مردم طرفدار داشته و رواج فرهنگی و اجتماعی آثار آن مشهود است اما در کشور ما هنوز به این هنر و صنعت شاخص جهانی آنگونه که شایسته است توجه لازم نشده است.در حال حاضر بسیاری ازافراددرک درستی ازاین هنر واهداف مهم آن ندارند.انیمیشن می تواند ابزاری مناسب جهت تحقق آرمانها و اهداف فرهنگی یک ملت باشد. انیمیشن یکی از ساختارهای جذاب سینمایی است که لزوما مخاطب آن کودکان نیستند و بسیاری از انیمیشن های جذاب و زیبای جهان، علاوه بر کودکان و شاید بیشتر از آنها بزرگسالان را مخاطب قرار می دهند.به دلیل اهمیت بالایی که انیمیشن در قالب یک رسانه تصویری بر وجوه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بعضا اجتماعی دارد لذا در این رساله، ابتدا به مفهوم فرهنگ و تأثیرات آن بر مناسبات اجتماعی به عنوان یک صنعت پیشرو پرداخته شده است.آنگاه پس از بررسی رسانه و سینما به مثابه مصادیق بارز صنایع فرهنگی، به انیمیشن که شاخه ای از آن دو می باشد در ابعادگوناگون ،توجه شده است. با پرداختن و بیان روند فعالیتهای مربوط به تولید و دیگر فعالیتهای مورد نظر در این حوزه ،تبیین طرح و پیشنهاد ابعاد وروابط مناسب فضایی برای این موضوع انجام گردید.سپس نمونه های طراحی شده پیرامون این موضوع در جهان بررسی شده و در نهایت پس از تحلیل سایت انتخاب شده،فرایند ها و مبانی تئوری های طرح شده برای ساخت این بنا توضیح داده شده است.طرح پیشنهادی تحت عنوان "خانه انیمیشن ایران" به منظور گسترش هر چه روز افزون این صنعت هنری در جهت توسعه فرهنگ کشور ونمایش آن به سایر ملل جهان صورت گرفته است.وجود تنها مرکز انیمیشن کشور یعنی"ساختمان استودیوی تولیدات پویانمایی صبا" که متولی این امر در کشور است نتوانسته تمام نیازهای درون وبرون کشور را برآورده کند لذا طرح و ساخت یک مجموعه کامل تحت عنوان "خانه انیمیشن ایران"امری ضروری و مهم می باشد.
منابع مشابه
بنیانهای سیاستگذاری رسانهای در انیمیشن؛ مطالعهای بر رویکرد ایران به انیمیشن به عنوان ابزار قدرت نرم
سیاستهای فرهنگی رسانهای غالباً از سوی دولتها به منظور کنترل و نیز حمایت از توسعۀ فرهنگ و هنرها اتخاذ میشوند. در طی این روند سیاستگذاران گاهی با دخالت مستقیم در روند تولید آثار هنری و گاهی با حمایت غیرمستقیم از هنرمندان، اهداف مورد نظر خود را دنبال میکنند. با توجه به قدرت منحصربهفرد رسانۀ انیمیشن در انتقال آراء ایدئولوژیکی خاص به نسل جوان، این مقاله بر آن است تا با مطالعۀ روند سیاستگذاری ...
متن کاملنکاتی پیرامون بازیگری در انیمیشن
چکیده این مقاله به بحث درباره تأثیر آشنایی انیماتور ها با فنون بازیگری در ساخت فیلم های موفق انیمیشن می پردازد. مسلماً شناخت یک انیماتور از هنر بازیگری با شناختی که یک بازیگر تئاتر از این هنر دارد، متفاوت است و باید هم چنین باشد. تلاش نویسنده بر این است تا محدوده و نوع شناخت انیماتورها را از هنر بازیگری به تصویر کشد. تقسیم بازیگری در انیمیشن به دو بخش «بازی باور پذیر » و «بازی جالب و دیدنی »...
متن کاملدرونمایههای تعلیمی- اخلاقی در انیمیشن قصههای شاهنامه
درونمایههای تعلیمی- اخلاقی چنان با ادبیات پارسی و انواع آن درآمیخته است که کمتر اثر ادبی را میتوان یافت که از آموزههای اخلاقی و تعلیمی بیبهره باشد. شاهنامه فردوسی اثری حماسی است اما آکنده از آموزههای اخلاقی چون دعوت به نیکی، تاکید بر خردورزی، دفاع از مظلوم، نکوهش ظلم، آز، دروغ، پیمانشکنی، تجاوز به حقوق دیگران و به طور کلی هر آنچه با بدی و زشتی پیوند دارد. این مقاله سعی دارد درونمایهه...
متن کاملنقد کتاب عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن
انیمیشن رسانه و هنری ترکیبی است که از عناصر بیانی سایر هنرها استفاده میکند. این ویژگی، علاوه بر امکان خلق جهانی فانتزی، دارای جذابیتهای ویژهای است که میتواند تمامی گروههای سنی را مخاطب قرار دهد. به همین لحاظ ضرورت انتشار متون علمی، آموزشی و انطباق آن با آخرین یافتهها با توجه به پیشرفت روزافزون شیوههای تولید، اهمیت این کنکاش را مضاعف مینماید. در این حوزه پرداخت به موضوع عناصرجذابیت ...
متن کاملانیمیشن پست مدرن مطالعه ای بر انیمیشن های خارج از استودیو
چکیده چکیده پست مدرنیسم در انیمیشن به صورت ترکیبی از سبک ها، روش ها و تکنیک های مختلف متحر کسازی خود را نشان می دهد. هرچند ممکن است در ساخت این نوع کارها روش های سنتی و مدرن بطور هم زمان مورد استفاده قرار گرفته باشند، باز هم انیمیشن هایی از این دست غالباً در زمر هی کارهای تجربی بشمار م یآیند. انیمیشن تجربی هما نگونه که از معنای لغوی آن پیداست به انیمیشنی دلالت دارد که به روشی کاملاً اکتشافی...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023